• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Методична скарбничка

Полянська Юлія Миколаївна – вихователь-методист, кваліфікаційна категорія "спеціаліст вищої категорії", педагогічне звання «Старший вихователь»

Педагогічна рада на тему:

«Економічна освіта дошкільників»

1. "Формування економічної компетентності дошкільнят в творчих іграх" -доповідь
2. Ділова гра «Дошкільний заклад майбутнього»

Ділова гра «Дошкільний заклад майбутнього»

Мета: сприяти становленню співробітницьких відносин між колегами, шляхом взаємодії, приймати спільні нестандартні рішення, формувати організаційні здібності та навички спілкування. Підвищити рівень емоційності, творчості.
(педагоги діляться на дві групи)
Ведучий:
- В нашому місті, щоб забезпечити всіх бажаючих місцями у дитячому садку відкриваються два дошкільні заклади. Дитячі садочки побудовані за однаковим типовим проектом, з однаковою кількістю місць та штатних одиниць, з необхідним, але стандартним обладнанням. Перед колективами постало завдання: щоб забезпечити наповнюваність груп- необхідно зацікавити батьківську громаду у відвідуванні саме їх дитячого закладу.
Вам необхідно визначитись із стратегією роботи закладу, нововведеннями , додатковими освітніми послугами.

/Files/images/IMG_3137.JPG

Правила гри:
1. Придумати назву, девіз та емблему дитячого садка
2. Визначитись зі спрямованістю роботи вашого дошкільного закладу: в якому напрямку ви будете розвивати свою діяльність, вибір аргументувати
3. Виходячи зі спрямованості, визначитись з необхідністю будівництва додаткового приміщення, придбання додаткового інвентарю та найму персоналу
4. Визначитись з можливостями додаткового фінансування та необхідною сумою. Зі своїми потребами та пропозиціями ви підходите до членів експертної комісії «Міська рада», « Спонсори», «Благодійні фонди» і намагаєтесь отримати необхідну вам суму, аргументуючи її
5. Скласти статут ДНЗ за зразком.
6. Оформити рекламний плакат для презентації
7. Обрати завідуючого дошкільним закладом, адміністративну групу, яка буде виступати з презентацією вашого закладу
Правила гри:
1. Придумати назву, девіз та емблему дитячого садка.
2. Визначитись зі спрямованістю роботи вашого дошкільного закладу: в якому напрямку ви будете розвивати свою діяльність, вибір аргументувати.
3. Виходячи зі спрямованості, визначитись з необхідністю будівництва додаткового приміщення, придбання додаткового інвентарю та найму персоналу.
4. Визначитись з можливостями додаткового фінансування та необхідною сумою. Зі своїми потребами та пропозиціями ви підходите до членів експертної комісії «Міська рада», « Спонсори», «Благодійні фонди» і намагаєтесь отримати необхідну вам суму, аргументуючи її.
5. Скласти статут ДНЗ за зразком.
6. Оформити рекламний плакат для презентації.
7. Обрати завідуючого дошкільним закладом, адміністративну групу, яка буде виступати з презентацією вашого закладу.
Експертна комісія оцінює винахідливість, оригінальність, креативність, злагодженість дій членів кожної команди, проводить опитування.
Варіанти запитань:
1. Яким чином була організована робота в групі? За якими параметрами ви обирали адміністративну групу?
2. Які ідеї забезпечували результативність групової роботи?
3. Які труднощі виникли під час виконання завдань?
4. Які висновки ви можете зробити в результаті проведення ділової гри?

/Files/images/IMG_3133.JPG

/Files/images/IMG_3147.JPG

/Files/images/IMG_3141.JPG

Педагогічна рада на тему:

"Взаємодія дошкільного закладу з сім’єю"

1.Шляхи підвищення ефективності спільної роботи дошкільного навчального закладу та сім’ї в процесі виховання дітей.
2.Бліц-гра:
· «Павутинка»
· «Алфавіт»
· «Синквейн»
· «Робота з таблицею»
· «Діаграми»
3. Експрес-опитування вихователів.
4. Звіт -презентація роботи з батьками.
Бліц-гра.
1. Вправа «Павутинка»
Хід гри
Педагоги перекочують один одному клубок ниток, наступивши на один кінець ногою та називають риси характеру притаманні ідеальному вихователю.
Ведучий: На підлозі утворюється своєрідна павутинка, що об’єднала нас у нашому прагненні до ідеалу, але своїми нитками створила своєрідні перепони – це різні умовності, консервативні погляди, усталені форми роботи.

/Files/images/069.JPG

«Це надто складно» - підказує нам Пасивність.
«Ми так не робили» - підтримує її Досвід.
«Нічого не вийде» - наполягає Гордсть.
«Це забере багато часу» - бубонять Лінощі.
«Спробуй!» - пропонує Творчість.
Тож треба відкинути пасивність, негативний досвід, лінощі, гордість і стати активним, творчим, ініціативним педагогом.
Педагогічний колектив ділиться на дві групи.
2. Вправа «Алфавіт»
Завдання: на кожну букву алфавіту пригадати і записати одну чи кілька форм роботи з батьками.

3. Вправа «Синквейн»
Завдання: до запропонованого слова скласти п’ятистрокову форму за зразком.
І. Тема: групам запропоновано – КОНСУЛЬТАЦІЯ. ЗМАГАННЯ.
ІІ. Два слова – прикметника або дієприкметника, що описують признаки обраного предмета.
ІІІ. Три слова – дієслова, що описують характерні дії об’єкта.
ІV. Фраза, речення з чотирьох слів, що виражає своє відношення до об’єкта.
V. Резюме. Одне слово, що характерезує суть предмета.
4.Робота з таблицею «Причини труднощів роботи з батьками та шляхи їх подолання» . (за готовим зразком)
5. Вправа «Діаграми»
Завдання: у вигляді діаграм відобразити традиційні та нетрадиційні форми роботи з батьками, які використовуються в практиці роботи.
6. Звіт-презентація: педагоги, використовуючи наглядність, звітують перед педагогічним колективом про результати роботи з батьківською громадою, використані форми і методи роботи.

/Files/images/067.JPG

Педагогічна рада на тему:

"Сучасні проблеми взаємодії дошкільного закладу з родинами вихованців"

1. Про виконання рішень попередньої педради
2. Гармонійна взаємодія з сім’єю – запорука повноцінного буття дитини
3. Ділова гра: «Виховуємо разом»
· «Конфліктні ситуації в роботі з сім’єю”- («Карусель»)
· Притча «Доброта та ввічливість»
· «Сучасна сім’я – яка вона» - («Колаж»)
· «Ефективні форми роботи з сім’єю» (логічне завдання)
5. Результати огляду батьківських віталень
Ділова гра «Виховуємо разом»
Педагоги за жеребом діляться на чотири групи
1. Вправа «Конфліктні ситуації в роботі з сім’єю» (у формі «Каруселі»)
Мета: розвивати вміння знаходити оптимальні шляхи рішення конфліктних ситуацій
У кожної групи педагогів на аркуші паперу написана конфліктна ситуація:
- «В дитячий садок завезли пісок, але ви грузили його далеко від ігрових майданчиків. Завідувач запропонувала попросити допомоги у батьків. Як ви будете діяти…»
- «Мати прийшла раніше за всіх, щоб обсудити з вихователем деякі питання. За розмовами вона не помічає, що вам час іти до дітей… Ваші дії…»
- «Ви ніколи не даєте нашій дитині ролей на святі-обурені батьки,- невже він зовсім нездібний. Ваші дії…»
- «Вихователь запросила всіх батьків на суботник, розмістивши об’яву на стенді в батьківській вітальні. Прийшло лише двоє батьків. Що робити…»

/Files/images/002.JPG

2. Притча « Доброта та ввічливість»
Одного разу до Вчителя підійшов юнак і попросив дозволу займатися в нього.
Навіщо це тобі? – запитав майстер.
- Хочу стати сильним та непереможним.
- Так стань таким. Будь добрим з усіма, ввічливим та уважним. Доброта та ввічливість здобудуть тобі повагу інших. Твій дух стане чистим і добрим, а значить сильним. Уважність допоможе тобі помічати ,найтонші зміни,що дасть можливість знайти шляхи запобігання конфліктів, а це призведе до перемоги у поєдинку, не вступаючи в нього. Якщо ти навчишся запобігати конфліктам, то станеш непереможним.
- Чому?
- Тому що тобі не буде з ким воювати.
Юнак пішов, але через кілька років повернувся до Вчителя.
- Що ти хочеш?- запитав старий Майстер.
- Я прийшов поцікавитись вашим самопочуттям та дізнатись, чи не потрібна вам допомога.
І тоді Вчитель взяв його в учні.
(обговорення)
3. Створення колажу «Сучасна сім’я яка вона”

/Files/images/010.JPG

Мета: провести зрізи уявлень педагогів про сучасну родину та шляхи її удосконалення.
Педагоги зображують сучасну сім’ю у вигляді колажу за допомогою ілюстрацій, реплік-пояснень та представляють свою роботу.
4. Логічна вправа «Ефективні методи роботи з сім’єю»

/Files/images/022.JPG

Мета: вдосконалювати вміння аналізувати власний досвід та досвід роботи колег.
Педагоги з різнокольорових елементів складають багатокутник, вписуючи в кожний елемент форму роботи з батьками яку вважають найефективнішою і доводять свою думку.
Ведучий: Ось бачите, якою багатогранною та різнобарвною може бути робота з батьками коли працюють справжні педагоги, творчі, небайдужі люди.

Педагогічна рада на тему:

«Нетрадиційна робота з казкою»

1. Про виконання рішень попередньої педради.
2. "Формування емоційного, естетичного досвіду дошкільника засобами казки" - доповідь
3. "Нетрадиційні форми і методи роботи з казкою"- відео-презентація
4. Ділова гра «У світі казки чарівної»
- «Краплинки народної мудрості»
- «Казкова скринька»
- «Актори та глядачі»
- «Впізнай казку»
- «Казкова істота»
5. Рішення педради.
Ділова гра «У світі казки чарівної»
Педагоги діляться на три підгрупи
1.Вправа «Краплинки народної мудрості»
- Цінність казки звичайно в її моралі, головній думці-на що націлює вона маленького слухача, які моральні цінності закладає в його думки.
Як кажуть в народі «Казка вчить, як на світі жити».
До яких казок можна віднести прислів’я.
· «Біда тому, хто добра не робить нікому»
· «На вершині і ворона скидається на орла»
· «Хто на чуже зазіхається, свого позбувається»
· «Хто не працює, той голод чує»
· «Хто багато бажає, той мало має»
· «Люби батька і неньку і буде тобі скрізь гладенько»
· «Від добра-добра не шукають»
2. Вправа «Розкодування»
Завдання: у запропонованих виразах розпізнати відомі українські прислів’я.
· «Рокозують даненда в нові не валубизагля» («Дареному коневі в зуби не заглядають»)
· «Дераз ріж ряйсять-відод мівідин» («Десять раз відміряй-один відріж»)
· «Бишвоз люкаби, талю і точа санить» («Любиш кататись, люби і саночки возить»)
3. Вправа «Добре-погано»
Кожній групі роздається ілюстрація з казки («Хлопчик -мізинчик», «Кіт у чоботях», «Бременські музики»)
Завдання:проаналізувати героїв та їх вчинки з позиції «добре-погано»
/Files/images/065 (2).JPG
4. Вправа «Скринька з казками»
Кожній групі роздається скринька з зображеннями казкових героїв по кількості членів команди.
Завдання: по черзі дістати зображення казкових героїв, скласти 2-3 речення, тим самим утворивши сюжетну лінію
5. Вправа «Актори та глядачі»
Завдання: один з членів команди за допомогою міміки та жестів зображає казкового героя, інші відгадують.
(Джин. Черепаха Тортила. Снігова Королева.)
6. Вправа «Фантазери»
Завдання: намалювати неіснуючу до цього часу казкову істоту та придумати їй ім’я.


Загальні батьківські збори в дошкільному закладі

/Files/images/102.JPG

/Files/images/109.JPG

/Files/images/113.JPG

/Files/images/115.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 656

Коментарi