• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Спортландія

Курамшина Руслана Борисівна

інструктор з фізичного виховання

Фізкультурно - оздоровчий напрямок роботи КДНЗ №6 "ДЗВІНОЧОК"


Консультації для батьків

ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧА РОБОТА В ДНЗ ТА ВДОМА

Сьогодні батьків та дітей перш за все цікавить питання, як саме укріпити здоров’я дітей. Ми всі добре знаємо, що здоров’я кожної людини повинно бути суто особистою справою. Медицина безумовно, займається цим питанням, але в той момент, коли людина захворіла. Кажуть що людина - коваль свого щастя, а значить вона повинна бути і ковалем свого здоров’я. тому в дитини з дня її народження потрібно формувати навички до дбайливого ставлення до свого здоров’я.

Останнім часом спостерігається зниження числа абсолютно здорових дітей у 5 разів це становить 10 відсотків здорових людей від загальної кількості. Більш ніж у 70 відсотків дітей є функціональні відхилення, у 50 відсотків є хронічні захворювання. Кожна третя дитина має зниження гостроти зору.

У зв’язку з цим останнім часом головним напрямком педагогічного процесу є оздоровлення дітей.

Турбота про щастя і здоров’я фізичне і психічне, закладається саме в дитинстві .

Здоров’я дитини, формування характеру, виховання в нього корисних навичок та вмінь – найважливіші завдання, які стоять перед педагогами .

Щоб ця робота мала успіх, батьки повинні стати не тільки спостерігачами , але й безпосередніми учасниками. Дошкільний заклад забезпечує кваліфіковану роботу про зміцнення і збереження фізичного здоров’я дітей.

Зараз я хочу познайомити з основними напрямами фізкультурно - оздоровчої роботи яка направлена на оздоровлення дітей, сприяє опірності організму вірусним інфекціям, запобігає виникненню гострих захворювань.

Організація рухової активності.

Перше місце в руховому режимі дітей належить фізкультурно – оздоровчим заняттям. До них відносяться загальновідомі форми рухової активності : ранкова гімнастика, рухливі ігри фізичні вправи під час прогулянок, фізкультхвилинки на заняттях із розумовим навантаженням і фізкультурні паузи між заняттями. Друге місце у руховому режимі дітей посідають навчальні заняття з фізичної культури як основна форма навчання рухових навичок і розвитку оптимальної рухової активності. Третє місце приділяється самостійній руховій активності що виникає з ініціативи дітей.

Загартовування водою:

- Умивання прохолодною водою обличчя, рук до ліктя.

- Обливання ніг.

Рекомендується взимку після денного сну, в теплі пори року – перед денним сном . Температура води від +20 до+18.При обливані водою контрастних температур початкова температура +36 кінцева + 25.Супутні заходи: поступування ногами , згинання і розгинання пальців .

- Вологе обтирання тіла рукавичкою або рушником .

- Для дітей від трьох років і більше проводиться щодня після ранкової гімнастики або денного сну .Тривалість – 1 хвилина . Температура води від + 34 до 23.Супутні заходи різноманітні рухи руками, повороти, нахили тулуба .Обливання тіла. Бажано після ранкової гімнастики або денного сну. Тривалість 15-35 секунд. Температура + 35. Вдома гігієнічний душ (2 рази на тиждень по 1 хвилині для дітей від 4 до 7 років температура води взимку з +34 довести до +28.

Загартування повітрям:

- Провітрювання кімнат здійснюється через 1,5-2 години, холодної пори року впродовж 15-20 хвилин. Теплої пори року діти навчаються , Граються при відчинених фрамугах, температура в приміщені +15 - +20.

Супутній провітрюванню захід: вологе прибирання помешкання .

- Прогулянка на свіжому повітрі. Оптимально тричі на день.

- Супутні заходи: ігри, праця у природі, самостійна рухова діяльність, колективне виховання загально розвивальних вправ .

Щоденне проведення точеного масажу.

Проведення фітотерапії

Вітамінні процедури з використанням цілющих трав, оздоровлю вальних напоїв чаїв із шипшини, м’яти горобини ,фітотерапія під час денного сну.

Правильний режим дня і раціональне харчування дитини.

Виховання інтересу до активної рухової діяльності та формування потреби в систематичних занять фізкультурою.
/Files/images/6.jpg/Files/images/5.jpg



ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ

Загартовування є обов′язковою складовою здорового способу життя. Загартовувати – значить зробити організм фізично й морально міцним, стійким, витривалим. Основні засоби загартовування: повітря, сонце, вода, ходіння босоніж, самомасаж. Загартовування повинно стати невід′ємною часткою режиму дня дитини. Основними компонентами режиму дня є:
· сон;
· перебування на свіжому повітрі (прогулянки);
· ігрова діяльність;
· заняття;
· відпочинок;
· вживання їжі;
· особиста гігієна.
Правильним режим дня вважається лише тоді, коли він попереджає розвиток втоми, підвищує загальну опірність організму. Природним фактором здоров′я є прогулянка на свіжому повітрі, яка поліпшує апетит, сон, настрій. Важливо формувати у дітей звичку якомога довше перебувати на свіжому повітрі.
· щоденно разом із дітьми виконувати комплекс вправи ранкової гімнастики, гігієнічні й загартовувальні процедури;
· навчити дітей раціонально використовувати свій час;
· під час прогулянок організовувати рухливі й спортивні ігри;
· щоденно оглядати шкіру дитини;
· кататися на велосипеді, ходити на лижах, грати з дорослими в м′яча, бадмінтон тощо;
· здійснювати прогулянки до лісу, парку, в поле, на берег річки, організовувати туристичний похід;
· формувати правильну поставу, починаючи з дня народження дитини;
· виховувати у дитини витривалість для профілактики простудних захворювань.
Правильно організовуйте сон дитини:
· постіль не повинна бути надто м′якою, а подушка – високою, щоб у дитини не з′явилися дефекти постави;
· лягати спати і вставати у певний час;
гуляти перед сном 5-10 хвилин, кімнату добре провітрювати;
· не збуджувати дитину перед сном, не пити міцного чаю, кави, не дивитися телевізор, не розповідати страшних казок, не грати в рухливі ігри;
· для сну необхідні свіже повітря, тиша і відсутність яскравого світла.

ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

У дошкільному дитинстві закладаються основи здоров'я, виховуються основні риси особистості людини. Сім'я, дошкільні заклади мають створити сприятливі умови для оптимального фізичного розвитку дитини, отримання знань про людський організм, опанування санітарно-гігієнічних навичок. Дитина повинна поступово вчитися бути творцем досконалості свого тіла, здоров'я. Міцне здоров'я є запорукою розвитку дитини в інших особистісних аспектах. На цій особливості наголошує народна мудрість: «У здоровому тілі - здоровий дух», - стверджували в античні часи; «Нема щастя без здоров'я», - гласить українське прислів'я.
Фізичне виховання дітей дошкільного віку - систематичний вплив на організм дитини з метою його морфологічного і функціонального вдосконалення, зміцнення здоров'я, формування рухових навичок і фізичних якостей. У перші шість-сім років фізичне виховання є основою всебічного розвитку дитини. Система дошкільних установ має широкі й різноманітні можливості для забезпечення реалізації таких завдань фізичного виховання дошкільників:
· зміцнення здоров'я;
· забезпечення гармонійного розвитку організму;
· розвиток рухових умінь, навичок і фізичних якостей (сили, спритності, витривалості, гнучкості тощо);
· підвищення фізичної та розумової працездатності;
· загартування організму;
Прищеплення культурно - гігієнічних навичок,формування уявлень про здоровий спосіб життя.
Виховання потреби у заняттях фізичної культури і спорту.
Кiлькiсть переглядiв: 397

Коментарi